Önceki başlıkta bir sınıfı nasıl oluşturabileceğimizi gördük ve bir Araba class'ı geliştirdik. Bu uygulamada da bu sınıftan bir nesne üretelim ve özellikler ile metodları nasıl kullanabileceğimize bakalım.
Yazdığım class'a birkaç özellik daha ekledim.
class Araba
{
public string Marka;
public string Model;
public int TrafigeCikisYili;
public void Calistir()
{
System.Console.WriteLine("rrnnnn");
}
}
Şimdi bir araba nesnesi oluşturabiliriz.
Araba araba = new Araba();
araba.Marka = "Bentley";
araba.Model = "Continental";
araba.TrafigeCikisYili = 2012;
araba.Calistir(); //rrnnnn
İstediğimiz sayıda araba nesnesi üretebiliriz artık, ama her seferinde her bir araba nesnesi için bu kadar çok satır kod yazmak zorunda mıyız? Bu işlemi tek satırda yapabilmemiz ve her yeni araba nesnesini başlangıç özelliklerini de vererek üretebilmemiz için sınıfların constructor (kurucu) özelliklerini kullanabiliriz. Gecenin ilerleyen saatlerinde C# kurucuları ile ilgili bir yazı paylaşarak buraya link bırakacağım ve konuyu kısa yazılar halinde anlatmaya çalışmaya devam edeceğim.
Edit: bkz: C# Kurucu (Constructor) Nedir?
Önceki yazılarımdan bazıları için;
bkz: C# Yeni Bir Sınıf Nasıl Oluşturulur?
bkz: C# Sınıf ve Nesne Nedir?
bkz: C# ile Fibonacci Sayılarını Yazdırmak
bkz: C# ile ternary operator kullanımı ve örnekleri
bkz: C# ile Mükemmel Sayıları Bulmak
bkz: C# ile Palindromik Sayıları Bulmak