Programlama dillerinde sınıfın ne olduğu ve kullanım mantığını anladıktan sonra şimdi bir sınıf (class) kodlayabiliriz.
Sınıflar, herhangi bir kapsamda taslak (metodlar ve özellikler) içerebilirler. Örneğin bir araba nesnesine ait sadece marka bilgisini string olarak tutması amacıyla hazırlanan bir class aşağıdaki gibi olabilir.
class Araba
{
string Marka;
}
Bir sınıfın özelliklerine ve metodlarına erişebilmek için ise sınıf dışından public erişim belirleyicisini kullanabiliriz.
Örnek: Bir özelliği ve bir metodu olan ve başka sınıflardan da erişilebilen bir C# sınıfı kodlayın.
class Araba
{
public string Marka;
public void Calistir()
{
System.Console.WriteLine("rrnnnn");
}
}
Konuyu parçalar halinde anlatmak isteiğim için bu sınıftan bir nesne üretilmesi ve constructor ile bu işlemin tek satırda yapılabilmesi işlemlerini bir sonraki uygulamaya bırakıyorum.
Önceki yazılarımdan bazıları için;
bkz: C# Sınıf ve Nesne Nedir?
bkz: C# metodları kullanarak dört işlem yapmak
bkz: C# dairenin çevresini ve alanını metod kullanarak hesaplamak
bkz: Visual Studio Code'da Otomatik Tamamlama (IntelliSense) Kısayolu
bkz: C# Kullanıcıdan int veri tipinde input almak
bkz: C# iç içe if kullanımı ve örnekleri