17.10.2013

Gelenekler ile ilgili Söylenmiş Güzel Sözler

gelenek

Gelenekçilik, yaşayanları ölü varsaymak değil, ölüleri yaşıyor varsaymaktır.

G. K. Chesterton

Bir millet, kendisine uygun müesseseleri ancak şuuraltı hayatının asırlarca süren devamında, gelenek ve görenekleriyle bulur.

Peyami Safa

Gelenek ve görenekler bizi beşiğimizde karşılar ve ancak mezarımızda bırakırlar.

Robert G. Ingersol

Milletimiz kendi geleneklerini hor görüp Avrupa'nın düşünce bilgi ahlâk, hukuk ve sanat ilkelerini benimsemeye karar vermekle, bugün gençlik çeşmesinin nerede olduğunu açığa vurmuştur.

Sabahattin Eyüboğlu

Her değişiklik iyilik işareti olduğu inancını taşımak, acayip bir düşünce ve gaflettir. Çünkü gerileme ve çöküşlerde ancak örf ve adetlerin değişmesi ile olur.

Said Halim Paşa

Başka ülkelerin yaşayışını, törelerini görmeyen kimse, kendi ülkesinin yaşayışını, törelerini de pek göremez.

Yavuz Sultan Selim

Gelenekler ile ilgili Söylenmiş Güzel Sözler
Bu makalenin telif hakkı ve tüm sorumlulukları yazara ait olup, şikayetler için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
URL:
Etiketler:

Bu makale 22229 kez okundu

17.10.2013 tarihinde yazıldı
Reitix

Yorumlar

  • efsa
    28.08.2021

    kendi ürettiğiniz ya da parçası olduğunuz gelenekleriniz, sizi daha iyi birleştirir ve her seferinde daha fazla keyif verir. ailecek her yılbaşında aynı kazakları giyip sokakta yürümek buna bir örnek olabilir mesela. kendi geleneklerinizi kendiniz üretin ve yıllarca uygulayarak tadını çıkartın

  • aramo
    26.07.2021

    param yok diyen bir damat için son derece haklıdır derim ve kararını da desteklerim. ama sırf dostlar alışverişte görsün diye gösteriş yapan ve sırf instagram'da paylaşabilmek için nasıl hunharca para harcağını göstermek isteyen damatlara ise müstehak diyorum. sen öpülmek istedikten sonra öpen zaten çok olur

  • kartal20
    26.07.2021

    düğün yapacak kişilere özellikle üzülüyorum ben, kızların durumu yine nispeten çekilebilir ama damatlar resmen kanları emilsin diye sanki bütün bu evliliği ve düğünü tertipliyor gibi bir inanış var. 20-30 yaşlarında artık kim ailesinden bir birikim kalmadan birikime sahip ki bir gecede herkesi mutlu edebilsin?

  • bumerang
    26.07.2021

    sizinki yine medeni bir görüş, gerçekten gelenek olan bir şeyin gerekliliğini sorguluyorsunuz. benim asıl hiç sevmediğim konu, gelenek olmadığı halde sanki öyle bir gelenek varmış gibi ticari gelenekler üretmek ve bu şekilde halkı ticari olarak sövüşlemek. düğün ve bebek sektörleri de en başta geliyor

  • arda aydın
    25.07.2021

    geçmiş ile gelecek arasında bağ kurması amacıyla tutarlı ve mantıklı bir geçmişe sahip olan tüm geleneklerin yaşatılması gerektiğine ben de katılıyorum, ama artık çağ dışı olarak nitelendirilmesi gereken ve uygulanmasına son verilmesi gereken geleneklerimiz de var bunu kabul etmeliyiz

  • Behlül.Özçelik
    18.07.2021

    düğün arabasının önünü kesmek bile bence artık yasaklanması gereken bir gelenek, bu konuda çok genç yaştaki çocukların organize edilmesi ile çeşitli mahallelerde geçen gelin arabalarını terörize etmeye varacak kadar hadiseler yaşanıyor yıllardır. küçük şehirlerde yine insanlar birbirlerini tanıyor ve idare ediyorlar ama büyük şehirlerde buna bir son verilmeli çünkü ciddi problemler yaşanıyor

  • karagöz
    03.07.2021

    asıl düğünden sonra toplanan bütün altınları kollarına parmaklarına takıp takıştırıp ellerini yıkayan tiplere bayılıyorum ben, ayrıca tanımadığım birisi için de hayatta utanmam güler geçerim. aynı coğrafyada bu kadar kültür farklılığı olabilmesi asıl çok ilginç, sanki farklı
    ülkeler gibi

  • aGundugdu
    03.07.2021

    çeyiz geleneği her zaman vardı ama çeyizlerini sosyal medyadan süsleyip marifet gibi dizip göstermek gelenek falan değil, düpedüz kekoluktur. başkaları adına utanmaktan sıkıldık ama nedense insanlar halen yaptıklarının iyi bir şey olduğunu sanmaya devam ediyorlar

  • Muzaffer63
    03.07.2021

    bunlar halen çok naif örnekler, instagram'daki düğün terörüne bir göz atın da asıl gereksiz gelenek neymiş ve nasıl olurmuş görün. bütün düğün sektörü tamamen kızın ailesini ve hısımlarını zenginleştirmek ve damadın canını çıkartmak üzerine kurulmuş, bir de bununla övünenler var anlamak mümkün değil

  • colens-85
    03.07.2021

    yeni şeylere adapte olamamamız bence olumsuz özelliklerimizden kaynaklanıyor. halen metroya inip binerken inecek olanlara yol vermeden kendimizi içeri atmaya çalışıyoruz, otobüste inilen ve binilen kapılar farklıdır ama metro ile otobüsün aynı şey olmadığını 20 yıldır çözemedik

  • kiratali
    03.07.2021

    geleneklerin kültürel anlamda kuşaklar arası zincirler olduklarına ben de katılıyorum ama artık farklı bir dönemde yaşadığımızı anlamamız ve bu geleneklerin bir kısmını gözden geçirmemiz gerekir diye düşünüyorum. hangi geleneklerimizin artık gömülmesi gerektiği konusunda linç edilmemek için örnek veremiyorum ama bu aman dilimi için artık çağ dışı işlemler

  • ferrari
    11.05.2021

    gelenekleri teyit edici bir kurum olmadığı için artık herkes iyice bol keseden atmaya başlamış. yok geleneksel bilmem ne mutfağı, yok uzak doğu geleneklerindeki felsefeler, yok sanat anlamındaki gelenekler. birisi de çıkıp da bizim öyle bir geleneğimiz yok dese de şunlara bir sorsak

  • nedim1234xxx
    12.04.2021

    askerden terhis olurken kemerle kapıya kadar geçirmek adettendir, ilginç bir şekilde bu anlamsız ritüelin iki taraflı olarak da faydalı olduğunu gördüm. dayak atanlar zaten kendinden önce çıkandan hıncını çıkartıyor, dayak yiyen de zaten çıkıyorum bu son diyor ve çıkışına daha fazla anlam yüklemiş oluyor

  • sultan
    16.03.2021

    halkların, yörelerin, kültürlerin ve kurumların gelenekleri bence oldukça önemlidir. bir kurumu kalıcı yapan şey bile yıllardan beri tekrarlanan adetleri, gelenekleri ve onları onlar yapan tüm değişmezleridir. ancak bu, yeniliğe kapalı olmaları gerektiği anlamına da gelmez. ama yeni giren bir kişi yıllar geçse de bunun bir parçası olacağını hissederse kendini daha huzurlu hisseder

  • tufi
    28.11.2020

    bazı gelenekler binlerce yıllık öğretileri içlerinde barındırırlar ve en rafine sonuçlarını öğrenmiş olursunuz. hangi bitkinin neye yararlı olduğunun ya da lezzetli olduğunun bilinmesi sayesinde baharat kullanılır mesela yemeklerde, ya da sofrada gördüğünüz yemek yeme edevatı bile çok kere evrim geçirerek şimdiki haline ulaşmıştır

  • kc1135
    06.10.2020

    yrni çiftlerin paraları mı var da bu kadar yükleniyorlar kırsalda ben de merak ediyorum, gerçi o ödemeleri de damadın ailesi yapıyordur muhtemelen. bahsi geçen rakamları duyunca da demek ki kırsalda herkesin fabrikası var diyorum, bu kadar kiloyla altın falan biz alamayız mesela?

  • ismaillkarat
    06.10.2020

    damadın kahvesine kezzap atarken iyiydi, gelinin hakkını savunmaya gelince gelenekler rerörö oluyor :) şaka bir yana ben de özellikle damadın parasını gelinin ailesine transfer etmeye dayalı tüm geleneklerin kaldırılması gerektiği taraftarıyım. gelinin annesine süt parası diye altın almak nedir ya?

  • fabrice
    06.10.2020

    twitter'da özellikle farklı yörelerde düğün geleneklerine denk geldikçe yok artık dediğim durumlar oluyor. damadın üzerine çıkan adamlar, gelini tokatlayan kayınvalideler, dans etmek yerine toplu trencilik oynayanlar, bu geleneklerin anlamlarından da gerekliliklerinden de şüpheliyim ben

  • rustuyumx
    09.05.2020

    geleneklerimizin ve inanç gereği yerine getirdiğimiz rutinlerimizin kimliğimizin kökeni olduğunu kabul ediyorum ama sürekli olarak şartları değişen ve çetinleşen günümüz koşullarında değişime ayak uydurmak da bir o kadar önemli. iftarlarda alışkın olduğumuz şekilde eve misafir kabul etmek ya da iftara dışarı gitmek korona salgını döneminde büyük tehlike mesela

  • kadie17
    28.10.2019

    insanın özüne sahip çıkması ve olumlu alışkanlıklarını kuşaktan kuşağa aktararak sürdürmesi kültürel anlamda bir gereklilik ama şu kötü geleneklerimizden de sıyrılıp kurtulmamız artık şart bence. mesela düğünlerde havaya ateş etmek gibi bir geleneğimiz hiç olmadı ki bizim, neyin kafasıdır bu? nasıl bir vurdum duymazlıktır?

  • sevecen
    12.05.2019

    zaten düğününde mutlulukla göbek atabilen bir damat da görebilene aşk olsun :) o kadar stres ve masraf atlattıktan sonra kim nasıl en mutlu günüm diyebilir ki?

  • kizil_elma
    15.02.2019

    konu komşu görsün diye de yapılıyor olabilir, zaten durumu olmayanın zenginlere hava atmaya çalıştıkları adetler yüzünden insanlar borç batağına saplanmadılar mı?

  • Bonanza
    15.02.2019

    düğün öncesi damatların başına gelmesi gereken şeyler isimli geleneklerin bir listesini yapsak kilometrelerce yol olur, nedense çoğu gelenek de hep para harcatmak üzere ya düğün sektörü ya da yancıları tarafından şekillendirilmiş. işin içinde çocuk bir kere evleniyor kaygısı da olunca konu komşuda ne görüşse hepsi yapılmak isteniyor

  • zesin1
    03.07.2018

    kültürel gelenekler bir milletin dna'sını oluşturur ve nesilden nesile aktarmak şarttır ancak olumsuz geleneklerimizden de kurtulmak zorundayız, bugün bu topraklarda halen kan davası gibi gelenekler ne yazık ki devam ettiriliyor

  • bahtiyar
    25.06.2016

    Geleneklerini bilmek ve yapmamak ile bilmediği için yapmamak arasında fark vardır

  • bennu
    22.05.2016

    gelenekleri korumak ve yaşatmak aslında tahmin ettiğimizden çok daha önemli. Büyüklerimizin bizi bayramlarda bir araya toplaması ve aile kültürünü aşılamaya çalışması boşuna değilmiş, insan yaş geçtikçe farkediyor bazı şeyleri

  • watersea
    10.02.2016

    Gelenekleri yaşatmak güzeldir fakat sadece unutulmamaları için modern hayatta kullanılmaları için değil.

  • caner.bagci
    03.06.2015

    neyin kimliği aga, düğünde bıçakların kesmemesi, gelenin geçenin damada itelemesi nasıl bir gelenektir

  • kajmer42
    11.05.2015

    gelenekler bir milletin yazılmamış kimlikleridir

Bu yazıya siz de yorum yapabilirsiniz

İnternet sitemizdeki deneyiminizi iyileştirmek için çerezler kullanıyoruz. Bu siteye giriş yaparak çerez kullanımını kabul etmiş sayılıyorsunuz. Daha fazla bilgi.