Java konusunda çok geçtiğimiz dönemlerde çok uygulama ve giriş düzeyinde teorik bilgi paylaştım ama nesne yönelimli programlama konusunda yeterli derinliğe inmeye zaman bulamamıştım. Önümüzdeki günlerde Java'da nesne yönelimli programlama uygulamaları ile aklımdaki konuları buradan paylaşabilmeyi umuyorum.
Class (sınıf), tüm programlama dillerinde aynı mantığa sahip olan ve bir kavramın niteliklerini barındırmak amacıyla taslak görevi gören bir şablondır. Class'lardan üretilen örneklere ise nesne adı verilir.
Java'da bir class'ın yazımı genel olarak şu şekildedir:
class SinifAdi {
// kurucular (constructors)
// alanlar (fields)
// metodlar (methods)
}
Sınıftan üretilecek nesne için ise genel olarak şu syntax kullanılır:
SinifAdi nesne = new SinifAdi();
Örnek olarak bir Araba sınıfı yazalım.
class Araba {
private int model = 2000;
public void Hizlan() {
System.out.println("rrnnn");
}
}
Araba sınıfından bir araba (örneğin şahin) nesnesi oluşturmak için de aşağıdaki temel yapı kullanılır (kuruculara göre değişiklik gösterebileceği için ilerleyen konularda burayı güncelleyeceğiz).
Araba sahin = new Araba();
Editör editi: sitedeki bazı diğer benzer yazılar için;
bkz: Python ile Sınıf ve Nesne Örnekleri
bkz: Java'da bir sınıftan üretilen nesnelerin sayısını bulmak
bkz: C# Abstract Class ile Interface Arasındaki Farklar Nelerdir?
bkz: Java'da import yazmadan sınıfları çağırmak
bkz: C# Sınıf ve Nesne Nedir?
bkz: Java'da Sınıftan Yeni Bir Nesne Oluşturmak