Java'da bir sınıfa ait nesneler üretirken kullanabileceğimiz farklı yaklaşımlar var. Bu yaklaşımlardan ilki, sınıfa ait alanları (değişkenleri) nesneyi oluşturduktan sonra atama ile eklemek.
Sınıf için java kodları:
class Kullanici {
public String ad;
public String soyad;
public int yas;
}
Nesne için java kodları:
Kullanici kullanici1 = new Kullanici();
kullanici1.ad = "Mahmut";
kullanici1.soyad = "Yıldız";
kullanici1.yas = 20;
Her bir nesne için satırlar halinde kod yazmak yerine nesneyi oluşturma aşamasında istediğimiz alanların değerlerini ekleyebilmemizi sağlayan işleve constructor (kurucu) adı verilir. Örneğin her bir kullanıcı nesnesini oluştururken ister parametresiz olarak, istersek de üç parametre ile alanların değerlerini ekleyebildiğimiz iki constructor ekleyelim.
class Kullanici {
public String ad;
public String soyad;
public int yas;
public Kullanici() { //parametresiz constructor
}
public Kullanici(String ad, String soyad, int yas) { // 3 parametreli constructor
this.ad = ad;
this.soyad = soyad;
this.yas = yas;
}
}
Şimdi ikinci kurucumuzu kullanarak bir kullanıcı daha oluşturalım ve nesne özelliklerini de tanımlama esnasında ekleyelim.
Kullanici kullanici2 = new Kullanici("Veli", "Yıldırım", 21);
Editör editi: sitedeki bazı diğer benzer yazılar için;
bkz: Java'da Class Oluşturmak
bkz: Java'da Sınıftan Yeni Bir Nesne Oluşturmak
bkz: C# Kurucu (Constructor) Nedir?
bkz: Java ile sınav puanını harf notuna çevirmek
bkz: Java ile Küre hacmi hesaplamak
bkz: Java ile ikinci dereceden denklemin köklerini bulmak