Java'da sayıları çıktı alırken basamak sayılarının kaç karakter olması ve nereye hizalanması gerektiği gibi seçenekleri System.out.printf() kullanarak nasıl ayarlayabileceğimizi görmüştük. Bugün ise matematiksel işlemlerde aşağı ve yukarı yuvarlama ile yakın olan basamağa yuvarlama özelliklerini göstermek istiyorum.
Java'da Sayıları Yakın Olan Değere Yuvarlamak
Math.round(double a) metodu, sayıyı yakın olduğu tamsayıya yuvarlar.
float sayi=12.56f;
System.out.println(Math.round(sayi)); //13
float sayi2=12.49f;
System.out.println(Math.round(sayi2)); //12
float sayi3=12.5f;
System.out.println(Math.round(sayi3)); //13
Java'da Sayıları Alt Değere Yuvarlamak
Math.floor (double a) metodu, bir sayıdan küçük en büyük tamsayıyı bulmaya yarar. Zor bir tanım evet :)
float sayi=12.56f;
System.out.println(Math.floor(sayi)); //12
float sayi2=12.49f;
System.out.println(Math.floor(sayi2)); //12
float sayi3=12.5f;
System.out.println(Math.floor(sayi3)); //12
float sayi4=-12.56f;
System.out.println(Math.floor(sayi4)); //-13
Java'da Sayıları Üst Değere Yuvarlamak
Math.ceil (double a) metodu, sayı doğrusundaki sıfır noktasını referans alarak bir sayıdan büyük en küçük tamsayıyı bulur. Bu yüzden pozitif sayıları yukarı yuvarlarken negatif sayıları da aslında büyütmüş (yukarı yuvarlamış) olur.
float sayi=12.56f;
System.out.println(Math.ceil(sayi)); //13
float sayi2=12.49f;
System.out.println(Math.ceil(sayi2)); //13
float sayi3=12.5f;
System.out.println(Math.ceil(sayi3)); //13
float sayi4=-12.56f;
System.out.println(Math.ceil(sayi4)); //-12